2007-03-20 21:40
 Oceń wpis
   






To nie prawda, że się poddałem :) Walczę pełną parą. Dziś raport co się działo przez ostatnie kilkanaście dni.

"Edu" -
to na nim koncentrowały się prawie wszystkie siły. Walka z konkursowym deadline zakończyła się kilka godzin przed czasem - z pomocą przyszła różnica stref czasowych. Aktualnie w konkursowej kategorii Web Development naliczyłem około 200 drużyn. Do końca tego miesiąca zostanie wyłonionych 30 półfinalistów, którzy będą walczyć o finał w Korei (6 drużyn, początek sierpnia).

Projekt się rozwija. Na schemacie widzicie podstawowy, ogólny schemat - nic innowacyjnego. O innowacyjności tego pomysłu będzie świadczyć jednak coś innego. To jakby nowa idea sieci web, jak pierwszy blog, jak pierwsze forum, pierwsze YouTube, itd. Patrze na to optymistycznie, duże pole do wykorzystania. W sumie mógłbym Wam zdradzić już teraz szczegóły, ale poczekam jeszcze parę tygodni - muszę mięć wystarczają przewagę nad potencjalnymi "kopierami pomysłów". Wtedy też uruchomię stronę ze zwiastunem i zapisami na beta testy aplikacji.

"Ur..." aktualnie zepchnięty przez "Edu", w ciągu 2 tygodni chcę do niego wrócić.

"Polskie Talenty" - ciągle czekam na wyniki konkursu. Przypomnę, stypendium przeznaczę na serwer pod "Edu" i inne projekty.

Przyszły Milioner
Tagi: pomysł na biznes, konkurs


2007-03-08 00:30
 Oceń wpis
   






Second Life, YouTube, MySpace - wielka trójca początku XXI wieku. Setki różnic,
dziesiątki podobieństw, jedna cecha wspólna - userzy.

Second Life, YouTube, MySpace to chyba najciekawsze "projekty" ostatnich lat. Spójrzmy na różnice i podobieństwa.

Najważniejsze różnice:

1. Technologia: aplikacja webowa (YouTube, MySpace), aplikacja autorska (Second Life)
2. Wartość: miliardy $ (YouTube, MySpace), miliony $ (Second Life)
3. Liczba użytkowników: setki milionów (YouTube, MySpace), miliony (Second Life)
4. Koszty dla użytkownika: darmowy* (YouTube, MySpace), płatny* (Second Life)
5. Możliwość zarabiania przez użytkownika: pośrednia (YouTube, MySpace), bezpośrednia (Second Life)
6. Możliwości interakcji: ograniczone (YouTube, MySpace), nieograniczone (Second Life)

Najważniejsze podobieństwa:

1. Wszystkie wykreowane przez małe startup'y.
2. Wszystkie w bardzo krótkim czasie osiągnęły ogromny sukces.
3. Wszystkie sukces zawdzięczają użytkownikom.

Dzisiejszy wpis (dla niektórych oczywisty) jest tylko dowodem na to, że tworząc innowacyjną, prostą i oczywistą, małą aplikację, w małym zespole, można rozwinąć ją do potężnych rozmiarów. Dzisiejszy wpis jest także motywacją i zachętą do tworzenia startupów...

Przyszły Milioner

Tagi: youtube, startup, myspace, second life


2007-03-05 00:50
 Oceń wpis
   
Co mógłby zawierać Volleyball webManager aby był interesujący i zarabiał na siebie? Kontynuując ostatni wpis spróbuję się nad tym zastanowić.

3. Co Volleyball webManager może oferować za darmo?

Darmowa funkcjonalność powinna umożliwiać pełną i nieskrępowaną grę. Użytkownik "darmowy" ma takie same szanse jak gracz posiadający płatne "rozszerzenia" (o czym później). Nie jest więc w żaden sposób faworyzowany przez silnik gry. Ma więc możliwość brania udziału w rozgrywkach ligowych, pucharowych, turniejach i brać udział w meczach reprezentacji - czy to jako selekcjoner elekt czy pośrednio poprzez zawodników. W opcji podstawowej znajdą się rzeczy związane z treningami, taktyką, statystykami, finansami klubowymi, infrastrukturą klubową, itd. Oprócz tego Volleball webManager to także forum czy darmowa e-gazetka.

4.
Jak Volleyball webManager może zarabiać na siebie?

- Asystent
- to wirtualny pomocnik, który gdy znajdzie dla Ciebie odpowiedniego gracza wyśle Ci maila lub będzie licytował kwotę transferu - nie musisz być online. Asystent może wykonywać różne inne czynności, np. wyjeżdżasz na wakacje - poprowadzi za Ciebie klub, wysyłając SMS o wynikach rozegranych spotkań. To tylko przykładowa idea asystenta. Jeszcze do dopracowania.
- Dyrektor Finansowy - zastanawiam się czy ta opcja tak samo i jak "asystent" nie powinna być darmowa. Co może więc dyrektor finansowy? Może pozyskiwać sponsorów dla swojego wirtualnego klubu oferując np. jego nazwę w nazwie klubu czy logo na parkiecie boiska. Oprócz wirtualnych pieniędzy (za które prowadzimy klub, kupujemy zawodników, itd) dochodzą też prawdziwe. Sam gracz prowadząc dobrą drużynę może na niej zarabiać! Co więcej, opcję dyrektora finansowego można zlecić innej osobie, samemu zajmując się sprawami taktycznymi. Rozszerzając tą myśl w Volleyball webManager można też grać tylko jako DF! DF to chyba najciekawsze moje rozwinięcie VwM :)
- Logo klubowe - możliwość odpłatnego zamieszczenia logo klubowego.
- Piosenki klubowe - możliwość odpłatnego zamieszczenia klubowych piosenek (tekst + audio), mogą być one odtwarzane w czasie meczu na żywo :)
- Strona klubowa - możliwość prowadzenia strony klubowej w domenie gry.
- Blog menadżera - możliwość prowadzenia bloga menadżera.
- Konto pocztowe - menadżerskie konto pocztowe.
- Sponsorowany Turniej - Proszę bardzo: XYZ VolleyBall Open (gdzie XYZ to nazwa firmy sponsora). Prawdziwe nagrody (np. pieniężne) od sponsora XYZ zachęcą graczy do wystawienia swojej drużyny w takim turnieju. Biznes się kręci :)
- Gadżety - koszulki, kubki, itd - oczywiście z logo Volleyball webManager.
- Pakiety - przykładowo, wykupienie Asystenta i Strony Klubowej na rok -> Blog i Konto e-mail gratis.
- Inne - reklamy, sponsoring, itd.

To wszystko to tylko przykład na to, jak wielkim biznesem jest wirtualna rozrywka. Mam nadzieję, że zachęcę w ten sposób Was do stworzenia czegoś fajnego. Mam także nadzieję, że nikt nie ukradnie mojego pomysłu i będę mógł go kiedyś zrealizować ;)

Przyszły Milioner
Tagi: ecommerce, pomysł na biznes, volleyball, manager


2007-03-01 21:05
 Oceń wpis
   
Pomysł na sieciową wersje managera siatkarskiego urodził się już dawno. Zastanówmy się co taki projekt powinien zawierać by był interesujący, popularny i zarabiał na siebie.

0. Czy robią to inni?

Z moich poszukiwań wynika, że aktualnie nie istnieją, żadne tego typu aplikacje. Przynajmniej w języku angielskim i polskim. Jeśli jest to prawda, warto się tym zająć i być pierwszym. Fanów siatkówki na całym świecie jest miliony. Wystarczy spojrzeć na oglądalność najważniejszych meczy obu polskich reprezentacji, gdy przed ekranem zasiadają miliony... Potencjał jest ogromy.

1. Potencjał

Sieciowe, a konkretniej, webowe managery piłkarskie istnieją od dawna i niektóre mają się całkiem dobrze. Przykładem takich gier online są: Hattrick (blisko milion zarejestrowanych użytkowników) czy mniej popularny Planetarium Manager (z kilkunastoma tysiącami użytkowników). Przykładów i klonów można znaleźć więcej. Nierzadko w najpopularniejszych z nich, liczba userów online sięga dziesiątek tysięcy. Jeśli powstał by pierwszy VwM (skrót od Volleyball webManager) zgromadził by naprawdę sporą liczbę graczy. Oczywiście nie możemy porównywać popularności piłki nożnej do siatkowej, ale delikatne szacowanie liczby użytkowników w XX tysiącach nie będzie nadużyciem.

2. Model "free + pay"

Jest to chyba najbardziej rozsądny model. W momencie gdy całość gry była by darmowa, wtedy z ekonomicznego punktu widzenia, nie miała by racji bytu. Model płatny natomiast, przyciągnął by bardzo małą liczbę użytkowników, przez co nie był by atrakcyjny. To duże uproszczenie problemu.

Tak więc dostarczając darmową (o dobrej jakości) usługę, w tym przypadku grę menadżerską, mamy szansę zainteresować odpowiednie duże grono odbiorców. Tak wielka grupa użytkowników, będzie klientelą dla naszych usług rozszerzających podstawową, ale i w pełni funkcjonalną bazę. Chcesz grać - graj. Chcesz dodatków - płać. Chcesz się wyróżnić - płać.

CDN...

W następnej części zastanowię się (i Wy w komentarzach) co powinno być free a co pay. I jakie interesujące dodatki można stworzyć. To co jest pay najbardziej mnie kręci :)

Przyszły Milioner
Tagi: gra, ecommerce, online, pomysł na biznes, rozrywka, volleyball, manager



O mnie
 
Czy w Polsce XXI wieku można zostać milionerem zaczynając od zera? Postanowiłem sprawdzić to na własnej skórze... Kontakt: przyszly.milioner (a) gmail.com



Najnowsze komentarze
 
2014-01-06 19:37
najlepszeprezenty.com.pl do wpisu:
Dzień 770 - www.urinelle.pl
:)
 
2013-12-25 22:08
Powiększanie penisa do wpisu:
Dzień 797 - dobry tydzień
No warto by było poczytać nowe ciekawe wpisy...
 
2013-12-23 13:24
rtvagd do wpisu:
Dzień 235-241 - jak coś to pisz...
pozdrowienia :)
 
2013-12-22 00:46
wokol.dziecka do wpisu:
Dzień 0 - Postanowiłem zostać milionerem :)
:)
 
2013-08-11 10:23
banki_ do wpisu:
Dzień 770 - www.urinelle.pl
Każdy biznes może wypalić, liczy się niszowe podejście do biznesu. Przykładowo, stałem się[...]


Kategorie Bloga


Moje linki



Archiwum Bloga